Kateri jezik prevladuje na spletu?

Verjetno boste kot iz topa izstrelili: angleščina. Sliši se čisto samoumevno, mar ne? Ko ne brskate po slovenskih spletnih straneh, berete vsebine v angleškem jeziku in vse najboljše aplikacije, ki jih imate na vašem telefonu so v angleškem jeziku. Ker je angleščina globalen jezik, ki ga govorijo in razumejo praktično vsi, je popolnoma logično, da prednjači tudi na spletu.

Čeprav je vaše sklepanje popolnoma logično utemeljeno, ne bo držalo. Da, angleščina je globalen jezik, a raziskave spletnih vsebin zadnjih nekaj let kažejo, da angleški jezik izgublja bitko: premaguje ga namreč kitajski jezik.

Prvi spletni uporabniki so bili večinoma angleško govoreči

V 90-ih letih, ko je je splet prvič vstopil v dnevne sobe navadnih uporabnikov, je bila med njimi večina angleških govorcev in takih, ki so imeli angleški jezik za materni jezik. Raziskave so pokazale, da je bilo takih kar 80 % uporabnikov, zato lahko brez večjih težav govorimo o večini. V prvem desetletju novega tisočletja se je številka drastično spremenila, saj se je splet razširil tudi v države v razvoju in so naravni govorci angleškega jezika predstavljali samo še četrtino uporabnikov svetovnega spleta. Že leta 2011 je bila slaba četrtina spletne vsebine (različni portali, trgovine, blogi…) napisana v kitajskem jeziku. Številka sama po sebi niti ni tako presenetljiva, če vzamemo v poštev to, da ima Azija pravzaprav največje število spletnih uporabnikov in v zadnjih letih se je splet najbolj razvil tam, kjer angleški jezik ne velja za materni jezik – sta celotna akcija in reakcija čisto pričakovani in logični. Porastu strani v kitajskem jeziku sledita še španski jezik (najverjetneje zaradi Južne Amerike) in arabski jezik.

Kaj to pomeni za povprečne spletne uporabnike?

Končni spletni uporabniki manjših držav ne bomo in nenazadnje tudi nismo zaznali nikakršne spremembe: naša iskanja so še vedno usmerjena lokalno, torej po slovenskem spletu, ko pa iščemo globalno imamo na voljo več milijonov spletnih strani v angleškem jeziku ali v katerem drugem jeziku, ki ga razumemo (nemški, španski ali jeziki bivše skupne države…). Spremembe v strukturi razširjenosti spletnega jezika so bolj pomembne za tiste, ki so pri koritu in krojijo globalne trende iskanj in orodij za iskanje, v prednosti pa so uporabniki večjih narodov, ki so bili še pred desetletjem prisiljeni pisati v angleškem jeziku, če so želeli doseči pravo ciljno publiko, saj kot smo prej omenili, je bilo število spletnih uporabnikov podrejeno spletnemu monolingvizmu: angleškemu jeziku.

Angleški jezik še vedno obstaja najbolj razširjen svetovni jezik

Statistično gledano je kitajski jezik najbolj govorjen jezik na svetu, ker je največ ljudi na svetu prav Kitajcev. A ker se ne moremo ozirati samo na številke, se nam (vsaj zaenkrat) ni potrebno bati za prihodnost angleškega jezika na spletu ali v poslovnem svetu: nenazadnje so velike mednarodne korporacije za svoj uradni jezik sprejele prav angleški jezik in kitajska mladina se množično uči angleškega jezika – prav zaradi tega, ker je univerzalen in globalen svetovni jezik. Če se za konec še pošalimo: nobene potrebe ni, da bi vašo spletno stran hiteli prevajati v kitajski jezik! Začnite s prevodom v angleški jezik, za prihodnje desetletje bo to čisto zadostovalo, razen seveda če niste multiglobalna korporacija 🙂

 

Comments are closed.